Van Bountystrand naar Bergtocht - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Nouscha Donkervoort - WaarBenJij.nu Van Bountystrand naar Bergtocht - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Nouscha Donkervoort - WaarBenJij.nu

Van Bountystrand naar Bergtocht

Door: Nouscha

Blijf op de hoogte en volg Nouscha

12 Maart 2012 | Indonesië, Dalung

Hallo!

Tijd voor weer een update dacht ik zo...
Ik ben al over de helft dus besteeds alle vrije tijd (en dat is er eerlijk gezegd best veel) om wat van Bali te zien. Om te beginnen zijn we vorig weekend met een grote groep naar de Gili eilanden geweest. Die liggen ongeveer een uur varen van Bali vandaan. Om half 8 sochtends werden we opgehaald en naar de haven gebracht. Het was bewolt maar we konden alsnog boven op het dek zitten waar we op de heenweg konden genieten van dolfijnen die langs de boot sprongen. De avond van te voren hadden we al een accomodatie geregeld, omdat dit bij aankomst best moeilijk zou kunnen worden aangezien we met zn 16e waren. Bij de accomodatie aangekomen bleek dat er sprake was van een "misverstand" en dat er maar plek was voor 8 personen. Op naar iets anders dus. Gelukkig is het momenteel laagseizoen dus een nieuwe slaapplek was zo gevonden. De Gili Eilanden bestaan uit 3 mini eilandjes waarbij 1 een honeymoon eiland is de 2e is een robinson eiland (erg primitief dus) en de 3e Gili Trawangan is het party eiland. 3x raden op welk eiand wij verbleven ;) Gili Trawangan deed me denken aan jamaica: enige vervoersmiddel is fiets of paard en wagen, overal reggeabarretjes, cafeetjes die "Delicious Magic Mushrooms" aanbieden, wit zandstrand en azuurblauwe heldere zee.Om toch ook wat actiefs te doen hebben we een fietstocht gemaakt rond het hele eiland en een snorkeltocht gedaan. We hebben op 3 locaties gesnorkeld en super mooie vissen, zeeschildpadden en zee-egels gezien. Dit was echt super gaaf! S'avonds konden we genieten van een live bandje op het strand en verse vis of een pizza en een beachparty. Genoeg afwisseling dus. Dit relaxweekend duurde 4 dagen totdat we weer het stof van de studieboeken moesten halen. Afgelopen weekend had ik wederom 3 dagen vrij en hebben we met zn drieen onze tassen gepakt, op de skooter gesprongen en naar het noorden gereden. Deze tocht leidde ons de bergen in wat heel indrukkend was!! Terwijl het in Dalung zonnig was werd het in de bergen super mistig en regenachtig. Toch hebben we de twee grote meren van Bali gezien en apen gespot. De eerste nacht hebben we in Lovina geslapen, waar het echt rotweer was. De volgende ochtend zijn we snel weer weggegaan en via een "toeristische route", volgens Mr Lonely Planet, naar Banjar gereden waar we konden bijkomen is de Natural Hot Waterpools. Daar in de buurt ook weer een slaapplek gevonden en vanochtend, wederom door de bergen. Uiteindelijk hebben we 230 km gereden door de bergen, gigantische rijstvelden, enorme mistbanken, heftigste regen en prachtige natuur. Een toptripje dus! Volgende week hebben we 10 dagen vakantie die gespendeerd zullen worden in MALEISIE!! vrijdag vlieg ik eerst naar Singapore, daar twee dagen rondkijken en dan met de trein naar Kuala Lumpur. Super veel zin in dus een nieuw reisverslag zal uiteraard snel komen. Tot zover deze update!
Heel veel liefs

• 12 Maart 2012 - 08:59

Michelle:

Oh Noes wat heerlijk! Geniet ervan! Maleisië lijkt me echt zooo gaaf!